Za 20 let svého fungování se společnost Arval stala největším poskytovatelem operativního leasingu na českém trhu a dosáhla pozice jedničky díky velikosti financované flotily vozidel. Prvním autem ve flotile byl Opel Astra, ke kterému do konce premiérového roku přibylo 24 „kolegů“. Dnes flotila Arvalu čítá už více než 27 tisíc vozidel, přičemž čím dál větší roli v ní hrají elektromobily. Firma též nabízí na operativní leasing elektrokola, historicky se ovšem může pochlubit i mnoha kuriozitami, mezi něž patřily třeba fekální vozy nebo sněžná rolba.
„Někteří z velkých firemních klientů, kteří s námi začínali, naše vozy řídí celých těch dvacet let od prvního dubna 2003, kdy jsme se rozjeli naplno,“ vzpomíná Aleš Polák, generální ředitel Arvalu v Česku. „Je to třeba první z našich obřích klientů Procter & Gamble či Canon. Vedle neustálého růstu a posouvání úrovně poskytovaných služeb, kdy jsme byli například prvními, kdo nabízel svým klientům silniční asistenci či zákaznickou službu specializovaných Account týmů, urazila kus cesty také sama společnost ve svém vnitřním fungování. Už deset let důsledně digitalizujeme, což se vyplatilo především za covidu.“
Covid jako příležitost k růstu a digitalizaci
Covidové období bylo pro Arval mimořádnou výzvou, právě digitalizace umožnila zaměstnancům pracovat z domova od prvního dne lockdownu, již dříve pak společnost „najela“ na elektronickou fakturaci. K tomu se firma zabývala jednou z největších zakázek ve své historii ve výši 1800 vozů na operativní leasing pro Českou poštu.
„Mezi aktuální vývojové milníky řadíme pokrok v automatizaci a vůbec průkopnictví v nabídce vozů s alternativním pohonem spolu s nabídkou naší Arval karty pro veřejné dobíjení elektromobilů. Stejně jako na začátku před těmi dvaceti lety stál Opel, éru elektromobilů tato značka u nás zahajovala také. Prvním elektroautem se stal Opel Ampera,“ dodává Aleš Polák z Arvalu.
Během celých dvaceti let své existence se Arval pyšní každoročním růstem své flotily a důslednou péčí o své klienty. Denně poskytuje poradenství, plní servisní úkoly a řeší pojistné události. Zejména mezi lety 2007 a 2008 došlo k výraznému nárůstu, kdy Arval začal využívat telematiku ke zlepšování svých služeb a zvyšování spokojenosti zákazníků.
Kuriozity na operák
„V současné době dynamicky rosteme a specializujeme se na rozšiřování flotily nejen elektromobilů, ale také například firemních elektrokol. V historii jsme ale zažili mnohé kuriozity, které třeba někoho na první dobrou nenapadnou. Arval poskytoval na operák velmi drahé Maseratti v kabrioletu, rolby, fekální vozy nebo třeba traktor,“ dodává s úsměvem Polák.
Všechno před dvaceti lety začalo billboardem s obrovským chameleonem a slovy „největší zvíře v operativním leasingu“. Slogan stále platí, o čemž svědčí záznamy o téměř 100 000 unikátních autech z Arvalu, která najela ve službách firemních klientů i fyzických osob přes dvě a čtvrt miliardy kilometrů na téměř milionu pneumatik. I proto je Arval jedničkou na českém trhu.