Často kladené dotazy - Retail

FAQ

Nejčastěji kladené otázky a odpovědi

OBJEDNÁVKA VOZIDLA

Po dokončení objednávky vozidla vám do emailu přijde potvrzení spolu s orientačním termínem dodání. O dalších krocích Vás budeme průběžně informovat.

Pokud máte ve smlouvě zahrnutou službu pneumatiky, pošlete nám prosím informaci o preferovaném pneuservisu, kam vám zajistíme závoz zimní sady.

Pozor -  při převzetí vozidla v zimním období bude vozidlo již rovnou se zimními pneumatikami a letní sadou v kufru. Tu stačí následně jen uskladnit u vybraného pneuservisu.

Mapu našich partnerských pneuservisů naleznete zde: Mapa pneuservisů


PŘEVZETÍ VOZIDLA

Jakmile vozidlo dorazí do dealerství, zahájíme proces registrace a přípravy k předání – zároveň Vám zašleme e-mailem aktualizaci termínu dodání.

Po dokončení přípravy vám e-mailem zašleme výzvu k převzetí vozidla spolu s kontaktem na příslušné dealerství a odkazem k rezervaci termínu předání, který vám pak dealerství potvrdí.

Pokud je přebírané vozidlo obnovou za stávající, končící smlouvu, připravte prosím své stávající vozidlo na vrácení a objednejte si jeho předání.

Více informací k vrácení najdete zde: Vrácení vozu

V případě, že potřebujete vrátit i dočasné (pre-delivery) vozidlo, informujte prosím svého Account managera o požadovaném datu a místě vrácení, abychom zajistili plynulé předání.


INKASO

Pokud máte nasaveno inkaso k úhradě faktur, ujistěte se, že máte správně nastavený limit a měsíční limit frekvence plateb. Doporučujeme nastavit limit s určitou rezervou, například kvůli případným pokutám nebo dalším výdajům mimo měsíční nájemné.

Pokud měníte výši inkasního limitu, inforujte prosém svého Account managera a zašlete nám potvrzení o novém limitu z banky, aby změnu schválilo naše účetní oddělení.


FAKTURY

Každý měsíc vám pošleme fakturu na e-mail, a to i když máte nastavené inkaso. Zhruba 2-3 dny před splatností si částku uvedenou na faktuře sami strhneme, aby byla všas uhrazena.

První fakturu obdržíte zhruba měsíc po převzetí vozidla a může dosáhnout až 3 násobku měsíčního nájmu. Fakturujeme totiž vždy dopředu na následující měsíc, takže částka závisí na datu převzetí a dokončení aktivace smlouvy.

Přiklad: Pokud si převezmete vůz 15. prosince, první faktura dorazí k 15. lednu a bude obsahovat nájemné za polovinu prosince, celý leden a únor. Ostatní faktury budou již standardně jen za měsíc dopředu.

Faktury máte přehledně k dispozici ve vašem klientském účtu MyArval (sekce zprávy > Archiv). Pokud chcete změnit kontakt, na který faktury chodí, kontaktujte prosím svého Account Managera.


POJISTNÁ UDÁLOST

Pokud dojde k poškození vozidla, je potřeba nahlásit pojistnou událost buď přes Arval Service Online, nebo přes aplikaci MyArval Mobile. Součástí hlášení pojistné události je i výběr servisu a termínu pro opravu – servis Vám termín potvrdí či navrhnou jiný.

Poté už se vše řeší mezi naším pojistným oddělením a pojišťovnou.

Spoluúčast havarijního pojištění: V rámci havarijního pojištění máte nastavenou v podmínkách smlouvy spoluúčast buď 10% s minimálním plněním při opravě nad 10.000 Kč, nebo 5% s minimálním plněním 5.000 Kč. Opravy z celkovou částku nižší, než je minimální plnění jsou vám 1 ku 1 fakturovány.


SERVIS/PNEUSERVIS

Doporučujeme stáhnou aplikaci MyArval Mobile, kde se můžete pohodlně objednat do servisu dle vašich časových možností a lokality. Vybraný servis Vám poté termín potvrdí.

Do pneuservisu je nutné se objednat napřímo u partnera.

Další užitečné odkazy a informace najdete na našich stránkách: ARVAL: Sekce pro řidiče

Důležité: Prosíme, navštěvujte pouze naše smluvní servisní a pneuservisní partnery. Objednání do servisu, stejně jako hlášení pojistné události, je možné jen přes web Arval Service Online či přes aplikaci MyArval Mobile.


SERVISNÍ INTERVALY

Servisní intervaly jsou uvedeny v uživatelské příručce ve vozidle. Vozidlo vás obvykle samo upozorní, že je čas na servis. Pokud si nejste jistí, zavolejte některému z našich autorizovaných servisních partnerů – podle VIN kódu vozu vám sdělí všechny potřebné informace.

Na servis se prosím objednejte zde: Arval Service Online


TECHNICKÁ KONTROLA (STK)

Pokud je během trvání leasingu třeba provést STK, obdržíte od nás alespoň měsíc předem informační dopis a e-mail s veškerými pokyny a u starších vozidel vám zároveň dorazí i fyzický  VTP.

Na STK se prosím objednejte zde: Arval Service Online


APLIKACE MYARVAL

Do aplikace MyArval se poprvé přihlásíte přes aktivační odkaz, který vám dorazí na e-mail.

První přihlášení je nutné provést přes webový prohlížeč, následně můžete se stejnými přihlašovacími údaji využívat i MyArval Mobile.

MyArval má dvě hlavní rozhraní:

  • Klientský přístup – určený pro správce vozidel ve firmě, kde najdete faktury, doklady k pokutám, pojistným událostem a další důležité údaje. Tento přístup je dostupný pouze ve webovém prostředí.
  • Řidičský přístup – určený pro řidiče vozidel, kde najdete dokumenty jako zplnomocnění k užívání vozu a zelenou kartu. V mobilním prostředí této aplikace (MyArval Mobile) jsou také možnosti hlášení pojistné události a objendání na servis.

CESTY DO ZAHRANIČÍ

Pokud se chystáte na cestu do zahraničí, doporučujeme mít u sebe dokument „Zplnomocnění k užívání vozidla“. Najdete ho v aplikaci MyArval pro řidiče (sekce Komunikace > Moje Zprávy > Archiv). Pokud byste dokument nenašli, kontaktujte svého Account Managera, který vám ho pošle.

Pokud se v zahraničí stane nehoda nebo porucha, je nutné nahlásit pojistnou událost a zavolat Arval assistance, která vám zajistí odtah vozidla do nejbližšího servisu (pokud máte službu sjednanou ve smlouvě).


TŘETÍ REGISTRAČNÍ ZNAČKA

Pokud potřebujete další registrační značku (např. kvůli nosiči kol na tažné zařízení) kontaktujte svého Account Managera. Ten zajistí žádost o další značku, jejíž vyřízení trvá úřadům obvykle 3-4 týdny dle vytížení Magistrátu, který značky vydává.


DODÁNÍ VÝBAVY VOZIDLA PO PŘEVZETÍ

Pokud potřebujete dodatečně namontovat tažné zařízení či přidat jiné příslušenství (např. parkovací kameru), kontaktujte prosím svého Account Managera. Nabízíme dvě možnosti financování dodatkové výbavy:

  1. Zahrnutí do investice vozu:

Náklady za příslušenství rozpočítáme do měsíčního nájemného, takže vám zvýšíme měsíční splátku.

  1. Jednorázová přefakturace:

Celkové náklady za příslušenství a práci s jeho dodáním vám přefakturujeme 1 ku 1. Příslušenství není součástí investice ani smlouvy na vozidlo a tedy nebude součástí pojištění. Pří vrácení vozidla je třeba jej demontovat na vlastní náklady.

Montáž by měl zajistit některý z našich servisních partnerů. Najdete je zde: Přehled servisních partnerů.


POLEPY A VLASTNÍ GPS

Pokud chcete na vozidlo přidat firemní polepy nebo nainstalovat vlastní GPS, není to problém. Jen je potřeba, aby bylo vozidlo před vrácením uvedeno do původního stavu, tedy vše demontováno.

Při poškození vozidla během motnáže nebo demontáže vám budou případné náklady na opravu poškození přefakturovány.


ZMĚNA PODMÍNEK SMLOUVY

Pokud chcete prodloužit smlouvu, přidat služby (např. náhradní vozidlo nebo knihu jízd) nebo upravit roční nájezd, můžeme provést tzv. rekalkulaci.

Kontaktujte svého Account Managera a uveďte aktuální stav tachometru, abychom mohli zhodnotit vaši jízdu oproti sjednanému nájezdu. Následně vám připravíme návrh změny podmínek smlouvy, který potvrdíte elektronickým podpisem. Po potvrzení bude změna platná od data uvedeného v návrhu.


PŘEFAKTURACE

V případě, že dojde k neopravitelnému poškození pneumatiky, které vyžaduje výměnu, budou vám náklady přeúčtovány. Naši zaměstnanci vás o přeúčtování předem informují.

Je také důležité sledovat údržbu vozu, například výměnu oleje nebo brzdových destiček, kterou hradíme dle pravidel specifikovaných ve všeobecných obchodních podmínkách.


VRÁCENÍ VOZIDLA

Na konci leasingu objednáváte vrácení prostřednictvím odkazu na našich stránkách: Objednávka vrácení vozu nebo v aplikaci MyArval, kde si vyberete způsob vrácení, který vám vyhovuje.

Vrácení je třeba objednat minimálně 5 pracovních dní před požadovaným termínem.

Tip: Doporučujeme využít preventivní prohlídku Dekra, kde technik vyhotoví protokol s vypsanými poškozeními vozidla spolu s rozdělením akceptovatelných a nadměrných položek. Díky tomu můžete vozidlo případně opravit a vyhnout se nečekaným nákladům po vrácení.

Vozidlo se vrací umyté, dotankované a opravené. Detailní postup k přípravě vozidla najdete také na našem webu: Vrácení vozu.

Po vrácení vozu proběhne vyúčtování kilometrů smlouvy a případných nadměrných poškození.  


ODKUP VOZIDLA

Pokud máte zájem odkoupit vozidlo, kontaktujte prosím svého Account Managera měsíc/ dva před koncem smlouvy s informací o očekávaném stavu tachometru.

Odkupní cenu vám pošleme e-mailem spolu s informacemi k odkupu, nabídka je nezávazná a zdarma s garancí ceny 30 dní.

Proces odkupu a přepisu vozidla trvá obvykle 2-3 týdny.


ŘEŠENÍ POKUT

Pokud vám dorazí pokuta, prosíme, nehraďte ji sami. Pokutu zaplatíme my hned, jakmile ji obdržíme, abychom předešli případnému prodlení, a poté vám ji přefakturujeme. Částku inkasujeme, pokud máte inkaso nastaveno, nebo ji můžete uhradit převodem.

Pokud s pokutou nesouhlasíte nebo ji považujete za neoprávněnou, kontaktujte svého Account Managera, který řeší spory týkající se pokut.


DOPLŇKOVÉ SLUŽBY

Náhradní vozidlo

Pokud máte nárok na náhradní vozidlo po dobu opravy (dle smlouvy), můžete jej využít kdykoliv během servisu, pokud je vůz nedostupný déle, než 6 hodin. Náhradní vozidlo vám poskytuje přímo servis, kde se vozidlo nachází. Pokud servis nemá náhradní vůz k dispozici, zařídíme vám ho obvykle do druhého dne my.

V případě, že náhradní vůz nemáte ve smlouvě, máte nárok na vůz od Arval Assistance po dobu 5 dní, ale pouze za situace odtahu vozidla do servisu.

Službu lze do smlouvy dodat rekalkulací nebo vám jej můžeme pronajmout krátkodobě za denní sazbu dle požadované kategorie vozu.

Pneumatiky

Pokud máte ve smlouvě službu pneumatik, zajistíme jejich přžezutí i uskladnění. Každé vozidlo dorazí z výroby na letních pneumatikách. Na zimu je tedy třeba vybrat pneuservis z našich partnerů, kam necháme zimní pneumatiky doručit. Pokud si vozidlo převezmete v zimě, bude již přezuto a letní pneumatiky budou v kufru.

Objednání přezutí řešíte napřímo s vybraným partnerem, viz Mapa pneuservisů

Pokud nemáte službu ve smlouvě, náklady na přezutí i nákup si hradíte po vlastní ose.

Službu lze do smlouvy dodat rekalkulací.


PŘEDČASNÉ VRÁCENÍ VOZU

Pokud potřebujete ukončit smlouvu na vozidlo předčasně, kontaktujte svého Account Managera s požadovaným datem ukončení a stavem tachometru. Výše poplatku za předčasné ukončení je uvedena v podepsné objednávce (smlouvě) jako cena za každý nevyužitý den.

Finální vyúčtování smlouvy po předčasném ukončení se odvíjí od konečného termínu vrácení, stavu tachometru a případných nadměrných poškození na vozidle.

Proč Arval?

BANKOVNÍ ZÁZEMÍ

Jsme součástí jedné z největších bank na světě BNP Paribas.

ACCOUNT TEAMY

Adresné a odpovědné řešení požadavků s osobním přístupem. 

CHYTRÉ APLIKACE

Chytré aplikace nejen pro vás, ale i vaše řidiče

KONZULTATIVNÍ PŘÍSTUP

Neprodáváme, hledáme řešení. Snižujeme náklady a optimalizujeme.