Dalším Arvalákem, který nám představí své vozidlo, je Marketing&Development Support Kateřina Berger, která nejenže jezdí ráda na srazy, ale v minulosti je dokonce i pomáhala organizovat.
Vlastníte vozidlo Volkswagen Eos, 2.0 TSI, 155 kW, kabriolet. Proč zrovna tento model?
No… on je to vlastně už můj druhý Eosek. Na prvního Eose (předfacelift 2.0 TFSi, 147 kW) jsem přesedlala v roce 2017 z mého prvního auta Renault Megane II hatchback, samozřejmě i tento Eos, a dokonce i Megane se sníženému podvozku a velkým kolům nevyhnuly. Původně jsem místo Eose měla v merku VW Golf V GTI v klasické červené barvě, ale po zamyšlení se, proč vlastně zas hatchback, jsem došla k závěru, že se stejným výkonem můžu mít právě Eose a jako bonus si jezdit se staženou střechou.
Máte ještě nějaké další vozidlo?
Ano, mimo Eoska máme ještě jedno klasické rodinné auto, i když aktuálně od ledna vlastně zatím stále dvě – Audi A6 Avant (50 TDI, 210 kW, rok 2019, ladíme do S6), která nahradila Audi A6 Avant (3.0 TDI, biturbo, 230 kW, rok 2012, bodykit do RS6). Samozřejmě ani naše nová Audi se nevyhnula už během prvních měsíců u nás doma menším zlepšovákům :D – Recaro sedačky v alcantaře, intercooler Wagner tuning, světlomety s animací a další. Jelikož má však nástupce původní Audi černou barvu, rozhodli jsme se ji nechat v brzké době polepit na RS červenou, ať je nejen slyšet, ale i pěkně vidět, ale o té třeba někdy příště 😊 Vlastně před oběma Audi jsme měli ještě za posledních 5 let další 3 auta (u nás se dlouho žádné auto neohřeje). Mezi nimi byl samozřejmě také kabriolet Mercedes E350, tuším rok 2016. Jinak poměrně často ještě máme k využití kabriolet Ford Mustang GT s 500 koňmi pod kapotou a také Teslu model 3 Performance, která má i režim Drift mode.
Používáte tento vůz i na běžné ježdění – typu cesta do práce apod.?
Ano, Eosek je daily car. Je to vlastně plnohodnotné auto – jezdíme v něm někdy na výlet i celá rodina včetně našeho vipeta Veyrona, který má jízdu se staženou střechou také rád. Prostoru je v něm dost, takže bez problému můžete na rodinný výlet, odvézt jízdní kolo, velkou televizi, skříň, lyže anebo třeba vánoční stromeček 😊 Je pravda, že akorát díky sníženému podvozku se ne všude dostanu. Případně to zní při přejíždění nějaké překážky/retardéru dost nehezky 😊
Máte na vozidle nějaké speciální úpravy?
Eosek je snížený, má sportovní podvozek značky AP Sportfahrwerke, dvoudílná 19“ BBS Speedline kola. Co se týká exteriéru, tak oproti běžnému Eosu se tento liší na první pohled předním nárazníkem – na zakázku připravený a svařený ze dvou nárazníků – ze spodního dílu VW Golf R a vrchní díl je původní z Eoska. V interiéru najdeme nějaké úpravy také – VW premium budíky, rádio vyšší řady VW Discovery Media. Vyměnil se také volant za R-line typ. S výkonem se prozatím nic nedělalo, ale stále nad tím uvažuji. Výkonných aut máme dostatek, takže takový ten chtíč mít víc koní ještě i v Eoskovi zatím úplně nepřišel… přeci jen je to čtyřválec, a i tak jede slušně.
Co máte na „kabriu“ nejraději? Jaký je to pocit, když poprvé v tom daném roce stáhnete střechu?
Při každé jízdě se staženou střechou si užívám pocit svobody s vůní benzinu za doprovodu oblíbené hudby. Já už to ani neberu jako nějakou zvláštní událost, střechu stahuju klidně i v zimě, když je všude bílo a svítí do toho sluníčko, to je moc fajn, sluníčko vás zahřeje, sedačka a topení taky, takže taková ta zima, jak si všichni myslí, se opravdu při jízdě nekoná (i když někteří přihlížející si ťukají na čelo)… Ale ten pocit, k nezaplacení!
Kam s vozidlem nejraději jezdíte? V rámci ČR nebo i do zahraničí? Jezdíte sama nebo s někým?
Tak nějak všude, kde je možnost a kde se to hodí. Řídím dobře a ráda, takže mi nedělá problém kamkoliv jet. Záleží také, zda jedu sama, s manželem, s kamarádkou nebo s rodinou, podle toho zvolíme i auto. Sice můj 3letý syn a vipet se i do Eoska vejdou na zadní sedačky, ale už je to stísněnější, pokud se balíme na více dní. To pak většinou volíme audinku 😊
Kde nejdále jste byla?
Nejdále jsem Eosem byla na srazu v Berlíně, to byla parádní akce před několika lety zpět – XS CARNIGHT na Olympijském stadionu. Srazy, co stojí za to a mají příjemnou atmosféru, jsou také v polské Vratislavi, a to pod názvem Raceism. Ale úplně ten nejlepší a za mě nejhezčí, hlavně tedy díky prostředí a mnoha příležitostem se opravdu skvěle svézt autem, je každoroční sraz v Rakousku v Korutanech pod názvem GTI-Treffen. Projížďky v zatáčkách si ráda užívám na vysokohorských cestách, jako je Nockalmstrasse, Villacher Alpenstrasse anebo Grossglockner Hochalpenstrasse. Kvalita silnic a nádherné výhledy zážitek jen umocní. Tento sraz jsem vždy spojovala s dovolenou, protože od jezera Worthersee přes jezero Faaker see až po jezero Ossiacher See je opravdu mnoho možností, jak trávit čas. Od koupání přes turistiku až po lyžování. Je to tam kouzelné za jakéhokoliv počasí v kteroukoli roční dobu. Ale to celé Rakousko.
Co nesmí ve vašem voze chybět?
Nesmí chybět hřeben a gumička do vlasů. Přes opravdu horké dny opalovací sprej a třeba nějaký plátno pod zadek, ono si sednout na rozpálenou kůži v kabrioletu není zrovna dvakrát příjemný 😊
A samozřejmě nesmí chybět dostatek benzinu.
Účastníte se nějakých srazů?
Pravidelně se účastním každoročního červnového Cabrio meetingu, který jsem s přáteli založila a již 6. rokem probíhá vždy v mém rodném městě Čáslav přímo na náměstí. Letos připadá na neděli 9. 6. 2024, takže pokud nic nemáte v plánu, dorazte se podívat! Pokud máte kabriolet, tak se neváhejte zúčastnit 😊 Počítá se zase s vysokou účastí, loni bylo přes 350 kousků 😊 Více informací najdete na facebookovém profilu CabrioCzechClub.
Je nějaký sraz, na který ráda vzpomínáte?
Asi na první sraz Cabrio meetingu v Čáslavi, který jsme spolu s přáteli „zprovoznili“, a dodnes se rozrůstáme v počtu aut. Jsem moc ráda, že se to chytlo a z desítek aut jsou stovky. Uvidíme, kolik jich bude letos!
Dříve jste srazy také pořádala. Jak je to náročné z hlediska organizace?
Pořádala a pomalu se k tomu zas vracím 😊 Dříve jsem pořádala jak menší srazy, hlavně tedy jen pro Eosy po Praze „na myčce“ nebo „na kafe“, tak později už i pro další značky. No, a jak všichni projevovali větší zájem o srazy a ptali se, kdy bude další a další, bylo jasné, že by to teda chtělo něco většího. Spojila jsem se s kluky z CabrioCzechClub skupiny a dali jsme hlavy dohromady. Proběhly nějaké srazy, např. na podzim v roce 2018 u Poděbrad u jezera, tam nás bylo taky už dost, pak třeba u rozhledny v Kutné Hoře a na dalších místech. No, a pak jsem navrhla proč nemít jedno stálé místo na takový ten jeden velký hlavní sraz. Místo se vybralo, zjistili jsme, co je vše třeba, no, a najednou to bylo, a co bylo hlavní – bylo to úspěšné. Náročné z hlediska organizace to určitě je, čím více aut, tím hůře se pak plánuje všechno… od parkování po občerstvení. I spanilá jízda, ta se poslední roky už jezdila tak, že polovina aut jela jeden směr a druhá polovina protisměr, takže jsme se pak i potkali a na konci jsme se opět setkali na náměstí a tím jsme vždy akci zakončovali. Výhoda je, že při výjezdu z města vám buď pomůže policie a zastaví provoz na křižovatkách/kruháči, anebo také jsou dost nápomocní motorkáři 😊 Samozřejmě vše po včasné domluvě.
Máte nějaký vysněný model?
Můj vysněný model auta je Porsche 911 GT3 RS. Ano, v cabriu. Porsche je prostě Porsche. Sportovní, sexy… no, a ten zvuk 😊 Věřím, že jednou ho určitě mít budu :D I když těžko říct, zda přímo tuto verzi, přeci jen je to dost peněz, 😊ale nějaký starší model by mohl být reálný.
Focení pro tento článek bylo prý zčásti i zážitkové, co se stalo?
Focení u sportovní haly v Dolních Břežanech a pod mostem u cyklostezky na Zbraslavi proběhlo v klidu. Jako třetí místo fotograf Štěpán vybral plac z kamenů pod Radotínským mostem u Zbraslavi. Už když jsem to viděla, říkám: „Hele to nedáme, Eos zapadne a nevyhrabu se.“ Štěpán však: „Neee, to neee, to dáme, uvidíš!“ Nechala jsem se přesvědčit… No… a bylo! Eos zapadl. Nešlo to ani dopředu, ani dozadu… zkoušeli jsme i ručně ty kameny zpod kol vytahat, ale bylo to tak zapadlý, že bychom tam kameny vybírali až do večera. 😁 No ale co teď? Naštěstí se za pár minut začalo blížit auto, takže jsem zběsile začala mávat a běžela za ním k silnici. Pán v kombíku byl moc ochotný nám pomoci, vysvobodil Eoska lanem za nápravu z kamení, za což mu ještě jednou moc děkuji, pokud by se k němu náhodou tento článek dostal 😄